روانشناسی بدون کنکور
مقالات
روانشناسی بدون کنکور
1402/09/23 نویسنده : روان بوک

روانشناسی بدون کنکور

روانشناسی بدون کنکور
رشته روانشناسی بدون کنکور را می توان جز یکی از پر طرفدارترین رشته های زیر گروه علوم انسانی دانست. از آنجایی که این رشته متقاضی زیادی دارد در گذشته پذیرش در دانشگاه های روزانه و شبانه در رشته روانشناسی بسیار دشوار شده بود و خیلی از علاقه مندان به دلیل اینکه در آزمون کنکور موفق نمی شدند مجبور بودند رشته ای دیگر را ادامه دهند.
اما با ایجاد امکان تحصیل رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های کشور این موقعیت برای علاقه مندان این رشته فراهم گردید که بدون آزمون ورودی بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.
می توان گفت اکثر دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه آزاد هر ساله در یک یا دو نوبت بدون کنکور در رشته های مختلف در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرند و رشته روانشناسی بدون کنکور هم شامل همین شرایط می شود.

چه دانشگاه هایی پذیرش روانشناسی بدون کنکور دارند؟
دانشگاه هایی همچون:
    دانشگاه جامع علمی کاربردی
    دانشگاه پیام نور
    موسسات غیر انتفاعی
    پردیس های مجازی
    پردیس های خود گردان
    دانشگاه های آزاد
همگی رشته روانشناسی بدون کنکور را ارائه می دهند.
در واقع در بین دانشگاه های سراسری تنها دانشگاه های روزانه و نوبت دوم (شبانه) هستند که رشته روانشناسی بدون کنکور ندارند و برای پذیرش در این دانشگاه ها حتما باید از طریق آزمون ورودی ارزیابی به عمل آید و در صورت کسب امتیاز و یا رتبه مورد قبول در این دانشگاه ها پذیرفته شد.
خالی از لطف نیست که اشاره کنیم دانشگاه هایی که به آن ها اشاره کردیم گرایش های مختلفی از رشته روانشناسی را ارائه می دهند و داوطلبان از رشته های علوم تجربی و همچنین علوم انسانی با داشتن مدرک دیپلم می توانند مستقیما در رشته روانشناسی پذیرفته شوند.

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور
- اگر تصمیم شما برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور، دانشگاه علمی کاربردی می‌باشد، لازم است بدانید که تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی می‌توانید اقدام به ثبت نام نمایید. برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند مدرک دیپلم خواهید بود. چنانچه مدرک دیپلم شما مربوط به دوره سه ساله نظام قدیم است، می‌توانید مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه دهید. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی نا پیوسته ملزم به ارائه مدرک کاردانی خواهند بود.
- در رابطه با دانشگاه‌های پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد نیز شرایط همانند دانشگاه علمی کابردی می‌باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بدون کنکور، می‌توانید تنها از طریق دانشگاه پیام نور اقدام کنید. برای تحصیل در این مقطع نیاز به معدل کارشناسی بالا و یا شرایط خاصی نخواهید داشت.
- در دانشگاه‌های روزانه و شبانه (نوبت دوم) برای دریافت پذیرش در رشته‌های روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانید از طریق استعداد درخشان، معدل کارشناسی و شرایط تحصیلی دانشجو اقدام نمایید.
- جهت آسان تر شدن شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد، شرط معدل حذف گردیده است و داوطلبان نام نویسی در رشته روانشناسی می‌توانند بدون داشتن نگرانی از معدل، در این دانشگاه ثبت نام نمایند.
- دانش آموزان گروه‌های علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی خود، در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد، پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل گردند و مدرک کارشناسی خود را همانند دیگران دریافت کنند.

زمان ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور
علاقمندان به ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور هر ساله دوبار می توانند در ترم مهر و بهمن اقدام به ثبت نام کنند.
افرادی که تمایل به شروع تحصیل در ترم مهر ماه دارند باید در نیمه دوم مرداد ماه به سایت سنجش مراجعه کرده و با دریافت و انتشار ثبت نام در این رشته ثبت نام کرده و مدارک و سوابق تحصیلی خود را ارسال کنند.
برای متقاضیان بهمن نیز، زمان ثبت نام از اواخر آذر و اوایل دی ماه بوده و زمان دقیق ان در سایت سنجش اعلام می شود.

نحوه ثبت نام روانشناسی بدون کنکور
برای ثبت نام روانشناسی بدون کنکور سراسری با مراجعه به سایت سنجش (sanjesh.org)و تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری می توان در این دانشگاه شرکت کرد.
در روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org این ثبت نام را انجام دهید. فرآیند ثبت نام برای ترم های مهر و بهمن متفاوت است. در ترم مهر دانشجویان از طریق سایت اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک می کنند اما در ترم بهمن دانشجویان با در دست داشتن مدارک و مراجع حضوری می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

_________________________________________________________

مقالات دیگر

       

       

     

     


نظرات

درج نظر

عبارت امنیتی